cbuffer

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Constant Buffers

Starting with Direct3D 10, an application can use a constant buffer to set shader constants (shader variables).
dx10에서는 쉐이더 상수(변수)를 위해 상수버퍼를 사용한다.

Constant buffers are declared using a syntax similar to C-style structs.
상수버퍼는 c스타일의 구조체와 비슷한 문법으로 선언된다.

Constant buffers reduce the bandwidth required to update shader constants by allowing shader constants to be grouped together and committed at the same time, rather than making individual calls to commit each constant separately.
상수 버퍼는 요구된 세이더 상수들을 업데이트 하기 위한 범위를 같은 시점에 뭉쳐서 그룹지어진 세이더 상수들이
각 상수의  따로따로 개별적인 호출을 하는것 보다 감소한다.

The following constant buffers are defined in this tutorial's .fx file.

    cbuffer cbNeverChanges
    {
        matrix View;
    };
    
    cbuffer cbChangeOnResize
    {
        matrix Projection;
    };
    
    cbuffer cbChangesEveryFrame
    {
        matrix World;
        float4 vMeshColor;
    };

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